søndag den 3. juli 2011

Morgen bager og kager der smager

Sofie sover elendigt om natten for tiden, så jeg er temmelig brugt hver morgen!!!! Så savner man helt at gå hjemme på barsel, så man kan få sig en lille morfar i løbet af dagen :o) 
Her til morgen var jeg igen træt, men havde bare sådan lyst til at bage. Jeg har længe haft lyst til at prøve en opskrift på Havregrynsboller fra Karolines køkken (i dag Arla, men det er en helt andet historie). Så i dag tænkte jeg, at det skulle være!
Så jeg stod op, mens Sofie og far puttede videre.
Jeg gik frisk igang med at bage uden at tjekke om vi havde alt...for det har vi altid. MEN, da jeg kom til tilsætning af mel, havde vi ikke nok...KRISE I DET LILLE HJEM!! Med de mængder af mel vi slæber hjem, burde det ikke kunne ske. Så i stedet blev der spædet op med Fuldkornshvedemel og Italiensk Hvedemel. Så skulle dejen lige hæve én gang...så en gang mere...og SÅ var bollerne klar til at komme i ovnen:

Og mens de bagte stod Sofie og far op. Sofie kan desværre ikke spise boller endnu, selvom hun efterhånden er blevet tilbudt mange mærkelige ting :o) Så hun måtte nøjes med den øllebrød jeg lavede igår, som man kunne læse om i "Når det regner oppe på taget"......med hvidvin og øllebrød til". Sofie fik den serveret med babanmos på:

Det kunne hun godt lide:

 Og imens blev bollerne så bagt færdig:

Og så kunne mor og far også få morgenmad:
De kan bestemt anbefales, men de kan godt bruge lidt mere salt efter vores smag :o)

I dag var også dagen, hvor vi skulle ud og smage fyld til bryllupskagen hos min veninde Stine, som skal lave kagen. Og det er så her der kommer en masse billeder af lækkert fyld.....øh nej. For vi var helt opslugt at det lækre fyld hun havde lavet, så vi glemte helt at forevige lækkerierne. Den eneste lækkerbisken vi fik taget billeder af var denne:

Men hun er skam også lækker nok :o) Hun lå og legede på sit tæppe imens, og fik lov til at låne Stines store ko bamse, som er større end hende selv!!!

Men fyldet blev valgt (faktisk et noget andet valg end vi oprindeligt havde regnet med).

Og nu sidder vi så herhjemme, klar til anden omgang uvejr...det er lige begyndt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar