mandag den 20. juni 2011

Barselsbesøg og gåtur på fælleden

Åh vi kommer nærmere og nærmere den sidste dag i min barsel. Og det hele bliver meget mere tydelig når man er på barselsbesøg, for så kan man jo godt se, at ens egen lille trold nu ikke er så lille mere.
Min kusine (som faktisk var min jordemoder under min graviditet) fik en lille datter, Iben, for tre uger siden. Så Sofie og jeg var forbi og se hende idag. Og hold op hvor er Sofie pludselig bare stor og kan meget når man sammenligner med Iben.

Jeg havde inden vi tog afsted besluttet, at jeg ville gå hjem over fælleden. Så jeg havde pakket regntøjet, så jeg var klar til al slags vejr. Men jeg pakkede også en pose og en saks. For jeg havde på en gåtur over fælleden for nogle uger siden spottet et hyldeblomst træ. Jeg er vokset op med hyld i haven, men vi fik altid hyldebærsaft, så nu har jeg tænkt at jeg må prøve at lave saft af hyldeblomster.

Turen hjem startede på Vesterbro og jeg besluttede at gå langs Kalvebod Brygge hjem. Det er så smukt at se ud over vandet og at kigge på Islands Brygge på den anden side:



Og så er det så dejligt nemt at kunne krydse via Bryggebroen:


Jeg har tit kigget på alle kærlighedslåsene på broen. Jeg har ladet mig fortælle at det er et storby fænomen med disse låse:


Idag blev jeg så nysgerrig så jeg måtte have google til hjælp da jeg kom hjem. Jeg fandt ud af følgende:

Kærlighedslåse er hængelåse, som kærester fæstner på en lygtepæl, et hegn, et træ eller en bro. På låsen skriver de måske deres navne, dato og nogle kærlige ord, og så kaster de sammen nøglen i vandet. Handlingen symboliserer evig kærlighed.

Der hænger f.eks. kærlighedslåse på: Tower Bridge i London, en bro i Moskva, broer i Riga og i Köln, Sea Cliff Bridge syd for Sydney, broen Pont des Arts i Paris, broen Ponte Vecchio i Firenze, rækværket ved Venus-broen i Kobe i Japan, og på N-Tower i Seoul. (Kilde)

Idag opdagede jeg en ekstra ting på nogle af låsene:



Åbenbart symboliseres det nu også når man får et barn sammen. Det er nu en ganske sød ting, omend jeg pludselig stod der og følte mig gammel mens jeg tænkte at det også var noget nymodens pjank :o)

Vores tur gik videre mod fælleden. Amager fælled er en smuk oase dér midt i alt travlheden. Og der er nok at kigge på:





Og når man så går derinde, så håber man bare, at den sti man vælger, fører en det rigtige sted hen :o)

Og især håbede jeg at jeg kunne finde det træ jeg ledte efter. Men jeg nåede dog ikke langt ind på fælleden, før det gik op for mig, at fælleden er fyldt med hyldetræer. Der er nok til alle :o)

Da jeg var ved at være over fælleden vågnede Sofie:



Og jeg satte pris på, at min 2 timers gåtur var ved at være til ende. Nåede dog lige at spotte nogle blomster som stod der og bad om at komme med hjem. Og det kom de så:


Vi var ikke hjemme længe før både Sofie og jeg gik kolde og vi hørte slet ikke Hâns kom hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar