torsdag den 8. december 2011

Julehygge i det lille hjem

Puha, det har været en hård omgang! Som Hâns skrev igår, så har vi alle været syge, men nu er vi ved at være på benene igen. Sofies feber forsvandt endeligt her til formiddag. Hun er dog stadig noget pylret og ikke glad for mad og drikke. Jeg kunne kun få hende til at sove formiddagslur idag ved at putte helt tæt med hende, så vi lå i ske. Så blev hun helt rolig og faldt i søvn.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg havde jeg samlet billeder til indlæg. Vi har nemlig rigtig julehygget inden sygdommen ramte os. Vi har lavet tørrede abrikoser med chokolade:


Pebernødder:


og brunkager fik vi også bagt. Sofie ville gerne være med i køkkenet, så hun fik lov til at sidde og underholde sig selv med at rode i en skuffe:


"Ih, jeg roder. Og mor, jeg sørger lige for at smøre alle dine muffinsforme med savl"

Der er også kommet noget nyt ind i vores hjem, i denne søde juletid. Jeg har nemlig altid gerne villet have et juletræ, men der har aldrig rigtigt været plads. Da jeg boede på Østerbro fik jeg et lille fint et af min chef, men ellers har jeg aldrig haft et. Forleden skulle manden i Kvickly for at sende en pakke og jeg råbte, da han var ved at lukke døren, om han ikke lige tog et juletræ med hjem, for de stod og solgte dernede. Og her er hvad han kom hjem med:

Det er jo et RIGTIGT juletræ :o) Min dejlige mand syntes, at jeg skulle have et rigtigt stort træ når nu jeg gerne ville have et juletræ. Så vi har pyntet det lidt med den smule pynt vi havde fra det lille træ, samt med blomsterlyskæder fra vores bryllup. En lyskæde er vel en lyskæde :o)

Så blev der alligevel jul i det lille hjem:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar