søndag den 18. december 2011

Adventsgaver

Jeg har aldrig fået kalendergaver som barn. Jeg synes det var megasnyd, at alle andre fik og var helt sikker på, at den dag jeg fik børn, så skulle de have kalendergaver. Men nej, nu da vi har Sofie så synes jeg bare slet ikke det er nogen god idé med gaver hver dag. For det første synes jeg det er spild af penge, med en masse bras, for det andet, så ved jeg slet ikke, hvornår vi skulle have tid til at åbne gaver hver dag. Vi kan jo knapt nå hjem og spise inden hun er helt smadret og skal i seng. Men måske jeg ændrer holdning når hun bliver ældre ;o)

Derimod har Hâns og jeg altid givet hinanden adventsgaver. Reglen er, at de maks må koste 100 kr per gang. Så den er Sofie også kommet med på og får en adventsgave hver lørdag. Vi giver nemlig gaverne om lørdagen, så man kan nå at nyde sin gave i weekenden. Til Sofie har vi købt ting, som hun alligevel skulle have på et tidspunkt. Det er jo det med det første barn, at man bliver nødt til løbende at købe noget som er mere udfordrende. Til tider har Hâns syntes det var alt for tidligt vi har købt diverse ting, som f.eks. potte og gåvogn, men han har så også set, hvor hurtigt Sofie bliver stor!

1. søndag i advent var gaverne:
Hâns: Bordkalender med billeder af Sofie og jeg til hver måned (Han plejer at få en Wulff-Morgenthaler kalender)
Line: CD med Adele (Som bliver hørt hver dag til og fra arbejde)
Sofie: Maracas (hun elsker alt med lyd)


2. søndag i advent var gaverne:
Hâns: Skiunderbukser (for han er en lille frossenpind)
Line: Kogebog (dem kan man aldrig få for mange af)
Sofie: Xylofon (igen med lyd...men hun synes nu det er sjovere at spise pinden)

3. søndag i advent var gaverne:
Hâns: Skiundertrøje
Line: Massageolie (har dog endnu ikke modtaget massagen der fuldte med!)
Sofie: Alberte's nye opsamlings CD (som vi konstant danser til herhjemme)

4. søndag i advent var gaverne:
Hâns: Jussi Adler-Olsen: Flaskepost fra P - lydbog (Jeg er igang med den sidste af bøgerne i serien)
Line: Mascara (NØJ, jeg trængte til en ny!)
Sofie: Keyboard (Som hun fik før tid, fordi hun blev ved med at pille ved min computer, så fik hun den at pille ved istedet)

Dejlige gaver og ting der var på vores ønskesedler i forvejen. Sofie forstår jo slet ikke konceptet, men er klart glad for det nye legetøj. Xylofonen er enormt god at banke i gulvet f.eks. :o) Hun er også klart en pige der kan multitaske. F.eks. kan hun både læse i sin bog og spille på sit keyboard:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar