torsdag den 5. april 2012

Skurkagurken Sofie

Der er sket meget med Sofie i den seneste tid. Hun nåede lige at begynde at kravle inden hun begyndte at gå og tænderne vælter frem. Sofie er overalt og roder i alt!!  Hun finder mange spændende ting at lege med. For tiden er nogle af favoritterne at gå i fars skab og hente tøj eller gå i køkkenskuffen og hente, hvad man nu lige får fat i. Især den lyse jævner er populær.

En dag da Sofie tog den lyse jævner for gang-nummer-hvad-ved-jeg, sagde Hâns til hende: "Sofie, hvad er det jeg har sagt om den lyse jævner?!"...Hvortil jeg bare blev nødt til at svare: "at den er god til at jævne sovsen med?"

Jeg kan også være sikker på, at der mangler noget i min taske, hvis jeg lader den stå åben på gulvet. Forleden fandt Hâns sin kortholder nede under vasken i hendes køkken. Ja, man skal passe på, hvor man lægger sine ting. Bordet er heller ikke sikkert, medmindre man lægger det langt nok ind!!

Hermed følger lidt billeder fra hendes skurke-ture:
"Skal vi ud og shoppe, mor?"

"Vi kan bare købe en lille ting!"

"Må jeg prøve huen?!"


"Åhja, er jeg sej eller hvad!"
En anden favorit er at stå og kigge ud af vinduet. Helst efter ænderne og hunde. Hunde er meget populære!!! Der bliver peget, snakket og vinket og er hun heldig er der nogen ser ser hende og vinker tilbage. Ifølge Sofie siger ænderne "A", for det er ikke nemt at sige "rap".

Forleden fangede jeg hende i to af yndlingsbeskæftigelserne: gå i køkken skuffen og kigge ud af vinduet:
"Er der nogen ænder?"

"Der VAR ænder mor!"

"Mon de kan lide de pinjekerner jeg har stjålet i køkkenskuffen?"

"Hvad tror du, mor?"
Hihi...hun er for nuser :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar